Choose language:

Press release Wind-X MK, Lock-X, Grip-X

Äntligen en stor nyhet för lastsurrningar och andra band

System Wind-X MK med tillbehören Grip-X och Lock-X löser enkelt och snabbt de klassiska problemen med lastsurrningsband liggande i en sladdrig hög, lossade krokar vid lastsurrning o.s.v.

Med hjälp av Wind-X MK och en vanlig batteriborrmaskin rullas lastsurrningsbandet enkelt och snabbt upp, ex. ett 9,5 m band tar med Wind-X MK mindre än 15 sekunder att jämföra med manuell upprullning som tar över minuten. Därefter låses rullen enkelt ihop med hjälp av Lock-X, ett kardborreband som håller ihop det färdigupprullade bandet så att det kan hängas, staplas, ställas på högkant, kastas, mm.

Grip-X som består av en flexibel plasttunga håller fast surrningsbandets krok i flakets/lastens surrningspunkt och eliminerar därigenom det klassiska problemet där kroken lossar och man måste gå runt och börja om surrningsarbetet.

System Wind-X är svensktillverkade produkter i avancerade plast- och kompositmaterial för professionell användning med krav på lång livslängd och hög slitstyrka.

Dessa X-innovations produkter är patenterade eller patentsökta.

Högupplösta produktbilder:

Hämta som PDF

Skriv ett svar

Ring till oss

Telefon: +46 223 – 155 00 Kontaktpersoner:
Tomas Lindberg:
Bror Jonsson: